18 lutego 2015

LETNI TORT OWOCOWY

Aż ślinka mi cieknie, kiedy o nim pomyślę. Za każdym razem kojarzy mi się z latem,  świeżymi
owocami i urodzinami mojego narzeczonego, bo to dla niego go wymyśliłam.

Tort jest trochę pracochłonny, zresztą jak każdy tort, ale naprawdę smakuję i prezentuję się wspaniale.
 
TORT BANANOWY


Jak go robię? To proste przeczytaj do końca !!

 
 
Przepis na tort owocowy:
 
Składniki na biszkopt:
-6 jajek najlepiej  swojskich
-1 szklanka mąki pszennej
-1 szklanka cukru
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-5 łyżek mąki ziemniaczanej
-3 łyżki kakao 

 
Masa bananowa:
-7 bananów
-2 galaretki bananowe lub brzoskwiniowe
 
Masa truskawkowa:
-duży jogurt Jogobella truskawkowy 
-2 galaretki truskawkowe
 -kilka świeżych truskawek najlepiej smakują te z domowego ogródka. 
Jeżeli nie mamy truskawek możemy je zastąpic np. malinami.
 
Masa sernikowa:
-sernik na zimno z torebki
 
Ozdobienie:
-biszkopty podłużne lub rureczki
-lukier gotowy w torebce
-duża śmietana 30% 
-cukier puder do smaku
-borówki
-maliny
-truskawki
-żelki
 
 
Na początek piekę dwa biszkopty-kakaowe bo takie lubi najbardziej. Możecie upiec zwykłe.
Mój biszkopt zawsze się udaję jest puszysty i delikatny.

-Białka oddzielić od żółtek ubić na puszystą pianę dodać cukier i miksować.
-Dodać żółtka, mąki mieszam z proszkiem do pieczenia i kakao i całość już nie miksuje tylko mieszam dokładnie łyżką.
-Do tortownicy 26cm wykładam papierem do pieczenia i wlewam ciasto.
-Piekę w temp.170*C  35-40 minut.
-Wyciągam z piekarnika  nożem kroje boki i wyciągam z blaszki, czekam aż wystygnie i przecinam na dwa krążki. Często biszkopty piekę dzień przed, żeby mieć mniej pracy na drugi dzień.
-Powtarzam tą samą czynność z drugim biszkoptem, ponieważ, żeby upiec wysoki tort potrzebuje 4 krążki.

Co dalej?
 Ja oczywiście zgodnie z podniebieniem mojego narzeczonego zrobiłam go w letnim wydaniu. Włożyłam 1 krążek biszkoptu do otwieranej tortownicy.
 Na krążek wlałam masę bananową.

Masa bananowa:
-Galaretki przyrządzamy jak na opakowaniu (ja dodaje pół szklanki mniej wody na całość ) następnie kiedy zaczną się już ścinać mocniej to przelewam  do wysokiego naczynia do którego wrzuciłam pokrojone drobno banany.
-Całość mieszam mikserem. do połączenia się bananów z galaretką. -Wstawiam do lodówki aż znowu zacznie się wszystko ścinać.
-Jak już widzę, że moja masa bananowa nadaję się do przelania do tortownicy przelewam ją i przekładam kolejnym krążkiem biszkoptowym lekko dociskając krążek.
-Na drugi krążek biszkoptowy nakładam kolejną masę. Tym razem truskawkową. Przygotowanie jest proste ;)

Masa truskawkowa:
-Galaretki przyrządzam jak na opakowaniu (dodaje jednak pół szklanki wody mniej)
-Kiedy zaczną się ścinać dodaję cały jogurt i miksuję.
-Następnie wkładam do lodówki ,żeby z powrotem się trochę ścięło. 
-Jak moja masa jest gotowa wylewam ją na krążek i wciskam w nią przekrojone na pół truskawki. Przykrywam trzecim krążkiem biszkoptowym lekko dociskając. Kiedy tort staję się wyższy niż tortownica robię prowizoryczne boki z tekturki.;)
 
-Na trzeci biszkoptowy krążek daję sernik na zimno,taki gotowy do kupienia i zrobienia w domu.
-Na to wszystko kładę ostatni czwarty krążek.
-Tort chowam do lodówki bo w lipcu jest ciepło!!
 
Ale uwaga, żeby nie było w pobliżu żadnej wędliny bo przejdzie na tort niechciany zapach :(
 
Ozdabianie:
-Kiedy tort odsiedzi swoje  wyciągam z lodówki usuwam tekturkę otwieram tortownicę i delikatnie zsuwam go na duży dekoracyjny talerzyk.
-Boki lekko rzeźbię i ozdabiam w szybki sposób przykładając rureczki lub jak tym razem biszkopty.
- Żeby biszkopty mi się trzymały kupuję gotowy lukier taki tylko do podgrzania i na każdy biszkopt wylewam trochę pionowo gorącego lukru i przykładam do tortu i tak w koło.
-Schłodzoną śmietanę miksuje na małych obrotach stopniowo je zwiększając następnie dodaje cukier puder i kosztuję czy jest wystarczająco słodkie. Jeżeli jest już wystarczająco słodkie i dobrze ubite na sztywno to przekładam na ostatni krążek
-Na bitą śmietanę wrzucam niedbale borówki, maliny i żelki haribo.
-Tort wiąże dekoracyjną wstążeczką.
 
Jeżeli chcemy niższy tort możemy pominąc jeden lub dwa etapy.Wtedy wystarczy upiec tylko jeden biszkopt i wybrac masę.:)

Tort gotowy !!
 Uśmiech solenizanta i błysk w oku gwarantowany !!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz